سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

کمکهای اولیه چیست؟


دانستن کمک های اولیه برای همه لازم است  حتی اگر کسیدوست نداشته باشد در موقعیتی پرتنش قرار بگیرد که بخواهد آن را بکار ببندد. کمک های اولیه مراقب تهای خیلی فوری است که به یک فرد آسیب دیده یا فردی که دچار بیماری ناگهانی شده، ارایه می شود و البته به هیچ وجه جای مراقبت های

پزشکی را نمی گیرد ، ولی در صورت لزوم تا رساندن مصدوم به مرکز درمانی، می تواند کمک خوبی برای او باشد. اگر کمک های اولیه به درستی انجام شود ، بخوبی می تواند بین مرگ و زندگی، بهبود سریع و بستری درازمدت ، و یا معلولیت و یک آسیب گذرا فاصله بیاندازد.

اینکه تشخیص دهید حادثه ای، یک اورژانس جدی پزشکی است و بدانید چگونه از کمک و خدمات دیگران بهره برداری کنید، بسیار مهم است و می تواند در نجات فرد از مرگ حتمی بسیار موثر باشد.

البته اگر خود مصدوم و یا همراهان وی نشانه های اولیه را ندانند تشخیص میسر نمی شود.برای مثال مصدومی که دچار حمله قلبی شده است، ممکن است ساعت ها پس از آغاز علائم بدون اینکه کمک بخواهد در انتظار بماند تا بهبودی خودبخودی حاصل شود. به علاوه، بیشتر مردم کمک های اولیه را نمی دانند؛ و اگر کاری انجام دهند ممکن است وضعیت اضطراری را وخیم تر کنند.

تهیه و تنظیم:جمال رضایی اوریمی

منبع:کتاب کمکهای اولیه



[ پنج شنبه 93/6/13 ] [ 5:3 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 102
بازدید دیروز: 117
کل بازدیدها: 661965