سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

کمکهای اولیه هنگام رفتن جسمی به داخل گوش

آشنایی با کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

کودکان، اغلب اشیایی را داخل  گوش خود می‌کنند. این اشیا شامل حبوبات، ذرات پلاستیک یا اسباب بازی‌های ریز و کوچک است. گاهی اوقات هم به طور اتفاقی حشره یا جسمی منتشره در هوا؛ وارد این منافذ می‌شود. در چنین مواردی توصیه می‌شود با دقت و خونسردی وارد عمل شوید و با استفاده از راهنمایی های زیر به آن ها کمک کنید.


یکی از شایع‌ترین مناطق بدن که می‌تواند محل ورود اجسام خارجی باشد، گوش است. کودکان علاقه فراوانی دارند که با اجسام ریز و کوچک بازی کنند و آن ها را به داخل گوش خود فرو کنند. دانستن برخی نکات می‌تواند به ما در مواجهه با چنین مواردی کمک کند:


نکته شماره یک:سعی نکنید با فرو کردن گوش پاک‌کن، چوب کبریت یا هر چیز دیگری در گوش، جسم خارجی را بیرون آورید. این کار خطر هل دادن شی ء به عمق گوش و صدمه زدن به ساختارهای آسیب‌پذیر گوش میانی را افزایش می‌دهد.


نکته شماره دو: اگر جسم مورد نظر به خوبی دیده می‌شود و‌ قابل انعطاف است، می‌توانید به راحتی آن را با موچین بگیرید و خیلی آرام بیرون آورید.


نکته شماره سه: اگر آن چه در گوش فرو رفته، حشره نیست، سعی کنید از نیروی جاذبه برای خارج کردن آن استفاده کنید. برای این کار سر را به سمت گوشی که جسم در آن فرو رفته، خم کنید.


نکته شماره چهار: اگر حشره‌ای داخل گوش رفته،‌ سر فرد را به گونه‌ای بچرخانید که گوش آسیب دیده به سمت بالا قرار گیرد، سپس مقدار کمی روغن معدنی یا روغن زیتونداخل گوش بریزید.


هنگام ریختن روغن، می‌توان مسیر حرکت روغن را با مستقیم کردن مجرای گوش هموارتر ساخت. برای این کار لاله گوش را به سمت بالا و عقب بکشید. حشره خفه می شود و در روغن شناور می‌ماند.


نکته شماره پنج: از روغن به جز برای خارج کردن حشرات، استفاده نکنید. در صورتی که هر گونه نشانه‌ای دال بر پارگی گوشمانند درد یا خون‌ریزی یا خروج ترشحاتی از گوش وجود داشت، از این روش استفاده نکنید.


نکته شماره شش:اگر با استفاده از این روش ها نتوانستید جسم خارجی را خارج کنید و کودک همچنان از درد گوش و کاهش شنوایی یا احساس گیر کردن چیزی در گوش شکایت داشت، او را به سرعت به پزشک برسانید.


[ جمعه 98/6/8 ] [ 3:38 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 658543