سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

وقتی تیلر به کمک اورژانس می آید

مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ+اورژانس 115 قائمشهر+www.115simoorgh.parsiblog.com+فوریتهای پزشکی قائمشهر+فوریتهای پزشکی کیاکلا+فوریتهای پزشکی سیمرغ

تیلر یکی از وسایل کشاورزی پر کاربرد و محبوب در شمال ایران است و تقریبا در اکثر روستاهای شمال ایران می توان این وسیله نقلیه را مشاهده نمود.
از تیلر برای امور مختلف کشاورزی، دامداری و باغداری استفاده می شود.
یکی از مهمترین موارد استفاده از تیلر حمل و جابجایی وسایل و احشام می باشد.
این وسیله برای برنجکاران از نان شب نیز واجب تر است به خاطر اینکه در طول مراحل مختلف شالیکاری مورد استفاده آنان بوده و همچون یکی از اعضای اصلی خانواده در همه جا کمک حالشان می باشد.

در زمستان با این وسیله زمینها را شخم زده و در شروع فصل بهار بایستی خزانه های برنج را با این وسیله مورد نوازش قرار داد تا برنج آماده کشت شود.
حتی گاهی اوقات می شود در اورژانس و هنگام ماموریتها از تیلر نیز استفاده نمود. سرزمین مازندران شرایط جغرافیایی خاصی دارد. این ناحیه از یکسو دارای جنگلهای سرسبز و از طرف دیگر دارای زمینهای جلگه ای و دشت های گسترده می باشد. مازندران منطقه ای است مرطوب که راههای روستایی و مالروی فراوانی دارد. طبعا با چنین شرایطی عبور از مناطق جنگلی و کوهستانی و گذشتن از جاده های صعب العبور بسی دشوار خواهد بود. بنابراین در جاها و مکانهایی که اورژانس قادر به دسترسی با آمبولانس نیست وجود وسایلی مانند تیلر می تواند بسیار کمک کننده باشد. همانطور که در شهرها از موتور آمبولانس در حوادث برای دسترسی سریع بر بالین بیمار مورد استفاده قرار می گیرد در روستاها و مناطق صعب العبور نیز می توان از ادواتی مانند "تیلر آمبولانس" بهره مند شد.

نویسنده: جمال رضایی اوریمی


[ چهارشنبه 95/4/23 ] [ 10:17 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 60
بازدید دیروز: 112
کل بازدیدها: 658630