سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

کمکهای اولیه هنگام نیش زدن پشه

 

)آشنایی با کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی    (

یک: به محض نیش زدن پشه، جای نیش او را با آب و صابون بشویید.

دو :در صورت وجود خارش شدید در محل گزش، از لوسیون کالامین (تصویر روبرو) استفاده کنید. اگر این لوسیون را نداشتید می توانید خودتان آن را در منزل

تهیه کنید، به این صورت که : مقدار مساوی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. خوب آنها را به هم بزنید تا خمیری به دست بیاید. این ترکیب را روی محل موردنظر بزنید. این ترکیب در تسکین خارش پوست بسیار کمک می کند.


سه: مقداری یخ را در کیسه نایلونی ریخته و آن را روی محل مورد نظر بگذارید. یخ سبب می شود تا التهاب و ورم ناشی از نیش پشه فروکش کند. برخی پشه ها طوری نیش می زنند که پوست فرد پس از گزش، متورم شده و اندازه یک پرتقال می شود. گذاشتن یخ در کاهش این ورم خیلی موثر است.


چهار: به علت حساسیت زیاد برخی افراد به نیش پشه، می توان تحت نظر پزشک از دارو استفاده کرد.


پنج:به خاطر داشته باشید هرگز محل گزش پشه (مخصوصا انواع خاصی که التهاب های شدیدی را موجب می شوند) را نخارانید. هر بار که شما آن منطقه را می خارید، ماده هیستامین در بدن آزاد می شود و آن منطقه را تحریک می کند  تا بیشتر احساس خارش کنید.

شش:خارش های مداوم می تواند زخمهای کوچکی در پوست ایجاد کند و راه ورود انواع میکروب ها را به داخل پوست باز می کند و منجر به بروز عفونت در آن محل می شود.


هفت: محل گزش را هرگز با پارچه نبندید. پوشاندن آن قسمت، سبب تحریک بیشتر آن شده و حساسیت شما را برای خاراندن بیشتر آن منطقه افزایش می دهد.


چند نکته

1-از لباس های رنگ روشن استفاده کنید. همانطور که گفته شد لباس های تیره، جاذب گرما هستند و پشه ها نیز محیط های گرم را برای مکیدن خون انسان ها انتخاب می کنند. پس استفاده از لباس های تیره رنگ، احتمال گزش پشه را افزایش می دهد.


2-جلوگیری از نیش زدن پشه بسیار راحت تر از درمان علایم آن می باشد. پس حتما از پشه بند استفاده کنید و مواقعی که در منزل نیستید، حشره کشبزنید تا پشه های خانه بمیرند. همچنین می توانید از قرص های حشره‌کش استفاده کنید.


 


[ چهارشنبه 93/7/9 ] [ 9:54 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 157
کل بازدیدها: 661721