سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

حس می کنم مفید هستم البته با آب هویج

نویسنده: جمال رضایی اوریمی

یکی از حسن ها و مزایای سغل و حرفه من اینست که حس مفید بودن داری وقتی به دیگران در بدترین لحظات زندگیشان کمک می کنی.وقتی به داد آنان می رسی و آنها تو را دعاگو هستند. و این دعا مثل دعای یک مادر برای فرزندش می ماند که همچون بیمه تو را همیشه محفوظ و سلامت نگاه می دارد.

من در اینجا یعنی فوریتهای پزشکی هستم با تمام کمبودها و محرومیتها و بی توجه ای هایی که در حق من و همکاران من می شود.

اما می شود در حین اینکه کشیک می دهی و ماموریتهای زیادی می روی از آن طرف شاد و خوشحال باشی و به نوعی اوقات خودت را پر انرژی و سرشار از انگیزه هایی که خودت خلق می کنی سپری کنی تا به سلامتی یک کشیک حتی خیلی سخت را به پابان برسانی.مثلا همین امرور من مشغول مطالعه در مورد خواص هویج از دیدگاه طب سنتی و سب نوین بودم که صدای تلفن پایگاه از آن سوی تلفن خانه به صدا در آمد.

بلافاصله با همکارم سوار بر اسب اورژانسیه شده و با سرعتی همچون باد به راه افتادیم.رهسپار سرنوشتی تازه، ماموریتی تازه و اتفاقی تازه.در بین راه بد ندیدم برای اینکه مطالب درس فردا که موضوعش را چند سطر بالا گفته ام ادر ذهن اینجانب برای کنفرانس کلاسی ثبت و ماندگار گردد با همکارم به بحث گذاشتم.

هویج چیست و چه فوایدی دارد؟آب هویج چیست؟نامهای فارسی و عربی و یونانی هویج چیست؟خیلی حالب است.هویج و این همه مطالب.بی جهت نیست که بعضی ها مدام آب هویج می خورند.اگر همه می دانستند که هویج این همه برای جسم و بدن مفید است آن گاه قیمت هویج، این میوه گرانبها از میوه های دیگر ارزانتر نبوده است.

هویج از برگ تا ریشه هایش دارای خواص زیادی می باشد در حالیکه همه اینها بر ما پوشیده می باشد.اما نرم نرمک رسیدیم و رسیدیم بر بالین بیمار عزیز.علائم حیاتی کاملا طبیعی بود.یک پیرمرد 76 ساله که دچار اندکی ضعف و بی حالی شده است. و من اینجا آب هویج را برای این پیرمرد تجویز کردم تا از خوردن این آب میوه مقوی لذت کامل ببرد و بتواند بطور کامل در ادامه راه زندگی اش به سلامتی و تندرستی عبور کند.

توصیه های ما به بیمار با طعم آب هویج باعث شد تا بیمارمان جان تازه ای بگیرد و از همراهانش مصرانه بخواهد تا سریع السیر اندی کیلو هویج آبدار تازه متوسط الاندام از بازار روز شهر خریداری نموده و به سلامتی نوش جان نماید.

اما در این هنگام همکارم با نگاهی متعجب و سئال برانگیز از من پرسشی نمود که هویج با آن همه خاصیت های به وفور نعمت را دوباره برای من یادآوری کن و من دوباره از سیر تا پیاز هویج را همچون یک جراح که یک اندام را می شکافد هویج  را برایش مو به مو گفتم و همکارم شنید و اینک برخی از خواص هویج:(فقط یادتون نره هر جا که هستید آب هویج یادتون نره)

*آب هویج رقیق کننده خون است

*هویج گیاهی است ادرار آور

*هویج سرشار از کلسیم و منیزیم و پتاسیم است

* هویج سرشار ویتامین ب و  ث می باشد

*هویج باعث افزایش بینایی می شود

*هویج باعث تقویت قوه جنسی می شود

*از هویج به عنوان پماد برای درمان دمل و کورک و تاول ها اثتفاده می شود.

*هویج باعث گرم شدن کلیه ها می شود.

هویج باعث از بین رفتن کرمهای روده می شود.

در این لحظه همکارم  نهایت تشکر را از من نموده و برای سپاسگزاری یک آژیر کوتاه آمبولانسی برای بنده کشیدند تا حسن ختامی باشد بر مبحث هویج و آب هویج و درمان با آب هویج در برخی از ماموریت های اورژانسیه.

تابستان نزدیک است و هوا هم این روزها در شمال ایران گرم است و تا حدودی داغ، پس تا دیر نشده زود به بازار برویم و چند کیلو و یا هر مقدار که مایلید هویج بخرید و  آب هویج بخورید.

پایان



[ دوشنبه 94/1/31 ] [ 8:47 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 91
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 658549