سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

سوختگی چشم‌ها در جوشکاری

 

آشنایی با کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی

 

چشم ‌ها تحت تاثیر یک مکانیسم خاص تا حد ممکن از خودشان در برابر نورهای مرئی مضر مراقبت می‌کنند، اما اشعه‌ هایی که تنها یک طول موج از آنها هنگام جوشکاری مرئی هستند، آنقدر برای چشم مضرند که دیگر هیچ مکانیسمی نمی‌تواند از چشم‌ها در این خصوص محافظت کند. البته این پیامد تاخیری است و فرد در ابتدا متوجه مشکل نمی‌شود و به تدریج بر اساس مدت و میزان تابش اشعه جوشکاری به چشم‌ ها، چند ساعت بعد علائم ظاهر می‌شوند.


راه های بهبود سوختگی چشم ها :

1- بهترین و موثرترین اقدام در برخورد با جوش ‌زدگی چشم ‌ها، شستشوی هر دو چشم با آب و خشک کردن و بستن آنها با پارچه ‌ای تمیز برای مدت چند ساعت است تا هیچ نوری وارد چشم‌ها نشود.

برخی خود را در تاریکی اتاق محبوس می‌کنند که این کافی نیست، بلکه باید چشم‌ ها بسته باشند و تا چند ساعتی به هیچ وجه آنها را باز نکرد.


2- از یک مسکن قوی مثل استامینوفن کدئین داربرای ایجاد یک خواب راحت استفاده کنید (حداقل برای چند روز، هر 6 ساعت یک تا دو عدد استامینوفن).


3- هر 6 ساعت یک بار، بانداژ چشم‌ها را باز کنید و ترشحات آن را با آب تمیز بشویید و مجددا ببندید و تا چند روز از عینک آفتابیدر محیط‌ های باز استفاده کنید تا اگر کمی هم حساسیتباقی مانده است، بر طرف شود.


4- از قطره‌های چشمیبی‌ حسی که این روز‌ها باب شده است، جدا بپرهیزید، زیرا برای چشم‌ها خیلی مضر هستند و زمینه زخم‌های قرنیه را فراهم می‌کنند.

استفاده از هر نوع قطره چشمی بدون تجویز چشم پزشک جدا ممنوع است.


5- هر بار که این عارضه به سراغ شما می ‌آید، یک لایه از قرنیه چشم شما تخریب می‌شود و اگر این کار چند بار تکرار شود، در مدت کوتاهی به بیماری آب مرواریدمبتلا خواهید شد.

 


[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 2:23 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 42
کل بازدیدها: 660681