سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://115simoorgh.ParsiBlog.com
مجله دانستنیهای فوریتهای پزشکی سیمرغ 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
سایت های استان مازندران
لینک مجلات مفید

تاریخچه مرکز فوریتهای پزشکی کرمانشاه



مرکز فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از واحدهای تابعه معاونت درمان است که در اوایل سال 1358 راه اندازی شده و تا سال 1371 فقط دارای یک پایگاه فوریتهای پزشکی در شهر کرمانشاه بوده است و از سال 1371 تا سال 1376 پایگاههای منطقه یک، دو، سه، و چهار کرمانشاه، پایگاه اسلام آباد غرب و پاوه راه اندازی شده است.

ازسال 1376 تاسال 1382 نیز پایگاههای بیستون، حمیل، قصرشیرین، جوانرود، کنگاور، کرندغرب، سرپلذهاب، خسروی، روانسر، هرسین، گیلانغرب، صحنه، نوسود و سنقربه جمع پایگاههای موجود اضافه شدند. ضمن آنکه در چند سال اخیر پایگاههای ثلاث باباجانی، کوزران، قزانچی، هلشی، ماهیدشت، و گواور مورد بهربرداری قرار گرفته اند.

همچنین پایگاههای منطقه پنج، شش، هفت، هشت، نه وده(واقع درفرودگاه کرمانشاه) شهری کرمانشاه به جمع پایگاههای شهری شهرستان کرمانشاه اضافه شده اند تا شمار پایگاههای مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه به 39 پایگاه برسد.

اداره اورژانس کرمانشاه در سال 1384به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ارتقاء یافت و استان کرمانشاه مرکزیت قطب غرب را به عهده گرفت و مسئولیت استانهای غرب کشور (کردستان، ایلام و همدان) بر عهده کرمانشاه گذاشته شد.

این مرکز وظیفه دارد تا در صورت اطلاع از یک حادثه اورژانسی در محل حاضر شود و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد. نحوه کار معمولا ًبه این شکل است که مددجویان با تماس با شماره های 115شرح حال بیمار خود را اعلام می کنند و همکارانی که در اتاق ارتباطات انجام وظیفه می نمایند یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات و2نفر تکنیسین به آدرس اعلام شده اعزام میکنند، تکنیسینها ضمن معاینه بیمار ومشورت با پزشک مقیم اورژانس، اقدامات لازم را انجام داده و یا آنرا به بیمارستان مننتقل مینمایند.

 

 

منبع: اینترنت 

 


[ شنبه 93/7/12 ] [ 3:41 عصر ] [ جمال رضایی اوریمی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

تماس با ما
درباره وبلاگ

این یک مجله ای است مفید و سرشار از مطالب ارزنده و جالب توجه برای همه مردم. این مجله بازتابی است از زندگی من.


برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید


وبلاگ های پزشکی
امکانات وب
l
Online User
امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 112
کل بازدیدها: 658587